Hjelpesider: API og integrasjon

Hjelpesider: Generelle spørsmål og svar om bruk av tjenesten

Én SMS kan inneholde inntil 160 tegn (inkludert mellomrom). Dersom du sender meldinger som er lengre enn 160 tegn, vil meldingen bli delt opp i flere SMS som settes sammen igjen på mottakerens telefon. Det går bort 7 tegn per SMS ved en slik oppdeling. Denne plassen blir brukt til å lagre informasjon som gjør det mulig for mobiltelefonen å sette SMS-ene sammen igjen til én melding. Sveve støtter meldinger på inntil 1071 tegn (7 SMS) per utsendelse.

Dersom du sender samme meldingstekst ofte, vil det være nyttig å lagre denne teksten. For å lagre en meldingstekst skriver du inn teksten i meldingsfeltet og klikker på diskett/lagre-symbolet. Teksten kan da velges fra en liste ved senere utsendelser. Du kan lagre så mange meldingstekster du vil.

Dersom du har mange mottakere i en gruppe, kan du enkelt sende meldinger som er personlige. Velg gruppen(e) som skal motta meldingen og skriv inn meldingsteksten. Plasser markøren der du vil navnet på mottakeren skal stå, og klikk på %NAVN%-symbolet over meldingsfeltet. En "plassholder" for mottakerens navn blir da satt inn i meldingsteksten. Når meldingen sendes vil denne plassholderen (altså %NAVN%) bli byttet ut med navnet til mottakeren.

Krysser du av for "Svar" når en melding sendes kan brukeren svare på meldingen som en vanlig sms, og svaret kommer inn på kontosidene dine hos Sveve. Innkommende svar kan også videresendes en/flere e-postadresser. Avsender på meldingen vil da bli et unikt 14-sifret nummer slik at utgående melding og svar kan knyttes sammen. Du kan også angi et mobiltelefonnummer som avsender på utgående meldinger. Svar på meldinger vil da komme til denne mobiltelefonen

For de som sender SMS med timeavtaler har vi utviklet en egen kalendervisning for raskt og enkelt sette dato og klokkeslett inn i meldingen. Dette aktiveres ved å velge en lagret melding som inneholder %DATO% og %TID%. Du må altså på forhånd lagre en meldingstekst som inneholder den teksten du ønsker å sende sammen med disse plassholderne for dato og klokkeslett. Når du så velger en lagret meldingstekst som inneholder disse plassholderne vil det automatisk dukke opp en kalender og en tidslinje. Du velger dato og klokkeslett ved å klikke direkte på disse. Dato og klokkeslett vil da automatisk bli satt inn i meldingen på rett sted. Om du har SveveVarsling vil du her i tillegg få mulighet til å krysse av for om du ønsker at en påminnelse skal sendes dagen før timeavtalen.

Andre navn er: Overtaksert sms, Premium sms, betalt sms En taksert melding er en melding som belaster mottakerens mobilregning. Dette brukes mye, feks ved avstemminger i Idol hvor hver stemme koster feks kr 5,- Sveve tilbyr takserte meldinger dersom du ønsker å sette opp en betalingstjeneste hvor du får utbetalt overskuddet. Sveve betaler ut overskudd etter avtale, ofte hver måned eller når beløpet når en bestemt sum. Kontakt oss dersom du vil vite mer om takserte meldinger.

Mottak av sms (innkommende sms til kodeord eller som svar på sendte meldinger) har samme pris som utgående sms

På alle våre produkter kan du selv angi en eller flere avsendere. Dette kan være mobilnummer eller en tekst (feks et firmanavn) på inntill 11 tegn.

Alle produkter hos Sveve har en "Historikk"-side hvor du kan se status på utgående meldinger, og om de er levert ut i mobilnettet.

Sveve fungerer på både PC og Mac og krever ingen installasjon. Via et brukernavn og passord logger man seg inn hos Sveve hvor man får tilgang til sin konto. Du kan derfor bruke sms-tjenesten fra alle PCer som har tilgang til Internett. Brukernavn/passord blir tilsendt når du bestiller et produkt.

Alle produktene våre kan integreres i dine datasystemer eller websider. For å gjøre det trenger du noe teknisk kompetanse. Les mer om vårt API.

Når vi mottar en bestilling setter vi opp en konto til deg og sender brukernavn og passord. Ofte får du tilgang til tjenesten samme dag som du bestiller.

For produktet SveveDialog kan du motta meldinger til et kodeord som du velger. Feks send sms: SVEVE til 1963. Du kan selv velge hvilket kodeord du ønsker å bruke, feks ditt firmanavn. Kodeordet må være ledig på ett av våre to kortnummer; 1963 og 2065.

Med Sveve kan du sende meldinger til alle mobiltelefoner uansett mobiltelefonabonnement. Du kan også sende meldinger til utenlandske mobiltelefoner, men dette har egne priser.

Hvilket produkt du trenger avhenger av dine behov. Våre produkter er svært fleksible og dekker de fleste behov, og vi gjør også spesialutvikling dersom det er ønskelig. Vi hjelper deg gjerne dersom du tar kontakt med oss, eller du kan lese om de ulike produkten i produktoversiken.

Med mindre du har et svært stort sms-volum anbefaler vi forhåndskjøpte sms. Du velger da et antall sms som legges til din konto. Jo flere sms du kjøper samtidig, jo billigere er prisen per sms. Du har hele tiden full oversikt over hvor mange meldinger du har igjen på din konto. Når du har få sms igjen på din konto vil du få en varsling, og du kan enkelt legge til flere sms på din konto.

Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende prat. Vi er hyggelige og flinke!

Produkter og tjenester

Her er våre produkter og sms-tjenester

Om Sveve AS

Sveve er en norsk kvalitetsleverandør av sms-tjenester! Utviklet for norske forhold.

Kontaktinformasjon

Vi er mye på farten! Send en epost så svarer vi deg så fort vi kan!